19 kwietnia 2017

Mali Odkrywcy

Dzisiaj chcę Wam opowiedzieć o książeczkach z serii Mali Odkrywcy wydawnictwa Wilga. Takich książeczek moi chłopcy jeszcze nie mieli. Emil jest zachwycony. Codziennie ogląda, otwiera okienka, zamyka, prosi, by mu poczytać i tak w koło.

Mali odkrywcy to bajki z okienkami, pod którymi kryją się kolejne obrazki i ciekawostki. W serii ukazały się Moje ciało, Pojazdy, Kosmos i Świat Zwierząt. Są bardzo solidnie wykonane (grube kartonowe strony, zaokrąglone brzegi, mnóstwo okienek do otwierania i piękne ilustracje). Według mnie są idealne dla dziecka w wieku przedszkolnym. Informacji jest sporo, ale są podane w prosty i przystępny sposób.

Moje ciało pozwala dziecku poznać tajniki ludzkiego ciała. Maluch dowie się, co dzieje się z jedzeniem i piciem, które wkłada do ust. Czym są dla naszego organizmu bakterie i dlaczego chorujemy. Jest i dzidziuś w brzuszku, jest praca mózgu. Jest też jedno okienko, w którym kryje się ... kupa. Nie wiem dlaczego, ale dzieci szaleją, oglądając ten fragment książki. Naprawdę fajna pozycja do nauki o ciele dla najmłodszych.

Pojazdy to oczywiście ulubiona tematyka Emila. W naszej biblioteczce sporo jest bajek o tej tematyce i przyznam się Wam, że sceptycznie podeszłam to tej pozycji. Pomyślałam sobie, co może być w niej takiego, co zaciekawi mojego trzylatka. Okazało się, że wszystko! Książka to prawdziwy hit! Opowieść o pojazdach pogrupowana jest na kategorie, są rowery i skutery, auta, pociągi i tramwaje, statki i łodzie i wiele, wiele innych.








  
SERIA MALI ODKRYWCY Ruth Martin i Allan Sanders Wyd. WILGA

4 komentarze:

  1. A ja mam pytanie z innej beczki. Co to za kolor na paznokciach? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny, prawda? :) Top hybryda Semilac Sleeping Beauty.

      Usuń
  2. fantastyczne są te książeczki, idealne dla maluchów, które uczą się nazywać poszczególne rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne książeczki, aż żałuję, że moje dzieci już wyrosły :)

    OdpowiedzUsuń