12 marca 2017

Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach

Dzisiejsze przedpołudnie spędziliśmy wśród wozów strażackich. Byliśmy w Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach. O tym miejscu dowiedziałam się wczoraj z relacji  LullaLove na Instagramie. Uwielbiam takie małe impulsy, które rodzą działanie. Czułam, że Emil będzie zachwycony. Uwielbia wszystkie pojazdy uprzywilejowane a w szczególności Straż Pożarną. Misją Centralnego Muzeum Pożarnictwa jest przechowywanie, gromadzenie, dokumentowanie oraz eksponowanie dorobku i dziedzictwa polskiego pożarnictwa. CMP jest największą tego typu placówką w Polsce i jednym z największych w Europie! Muzealne zbiory liczą ponad 4 tysiące eksponatów.

Muzeum zachwyci maluchy i starszych. Jest dużo miejsca do biegania i swobodnego spacerowania. W łazience przewijak dla najmłodszych. Kawiarnia. 

Emil tak jak przypuszczałam, był bardzo zadowolony z wycieczki. Oglądał, słuchał gdy opowiadałam mu o wozach strażackich, pompach i innych eksponatach. Borys również oglądał i był bardzo grzeczny. Wyjazd udany. Polecam dla fanów Strażaka Sama i nie tylko. 














Działanie rodzi działanie. Wychodząc zważyliśmy tablicę informacyjną z zabytkami techniki w województwie śląskim. Tyle fajnych miejsc do zobaczenia przed nami. Polecam, jeśli szukacie planów na czas wolny. 

Dobrego tygodnia! 

2 komentarze:

  1. fajne zdjęcia, nigdy nie byłam w takim muzeum a jestem zawodowo związana ze strażą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super frajda dla Emila :)

    OdpowiedzUsuń