21 marca 2017

Idealne buty do nauki chodzenia

Idealne buty do nauki chodzenia. Czy istnieją? Nie wiem. Jeśli tak to chętnie je kupię dla mojego Borysa. Mój młodszy syn stawia właśnie swoje pierwsze kroki. Narazie tylko "przy meblach", ale pewnie za chwil kilka zacznie biegać. Temat pierwszych butów przerabiałam już dwa lata temu. Wtedy wygrała marka Emel i tak zwane "roczki" - czyli buciki do nauki chodzenia. Dobrze wyprofilowane z miękką podeszwą. W tamtym czasie moja wiedza na temat stopy stopy maluszka była dostateczna. 

Z własnego doświadczenia (w tym wywiadu wśród specjalistów) wiem już, że : 

- maluch powinien jak najwięcej chodzić boso, ale najlepiej, jeśli podłoże jest miękkie tzn. dywan, trawa, piasek itp. w domu dobrze jest zakładać na malutkie stopki skarpetki z antypoślizgiem. 

- skarpetek z antypoślizgowym spodem nigdy nie zakłada się do bucików - wtedy najlepiej sprawdzają się klasyczne skarpetki 

- jeśli kupujemy buciki, to nie ważna jest marka i producent ale to czy bucik ma miękką, plastyczną podeszwę. Pierwsze bucki powinny się dobrze zginać w 1/3 długości buta - czyli tam, gdzie dziecko ma palce.  Powinny również mieć antypoślizgową podeszwę. Buty powinny być idelane, nie za małe i nie za duże. Wiem wiem, czasem tak trudno jest dobrać właściwy rozmiar. Ja lubię gdy wewnętrzną wkładkę da się wyciągąć i postawić na niej stopę dziecka. Lepszego sposobu mierzenia nie znalazłam. 

- naturalnie płaska stopa może utrzymywać się nawet do 5 roku życia dziecka. To tak zwane naturalne płaskostopie, powodowane przez poduszki tłuszczowe, które znajdują się w stopach malucha. 

- polecam konsultować wszelkie wątpliwości lub obawy ze specjalistami (ortopedą dziecięcym lub rehabilitantem), pytać o wszystko i oczekiwać wyczerpujących odpowiedzi. 

- nasz ortopeda zaleca dużo swobody i chodzenia na paluszkach w celu ćwiczenia mięśni w stopach

- każda stopa jest inna, każdy maluch rozwija się inaczej i nie można o tym zapominać ;) 


Kilka moich osobistych typów bucików do nauki chodzenia (propozycje dla chłopca): 



Buciki do nauki chodzenia - roczki firmy Emel (góra, dół




Półbuty Primigi 


Półbuty Elefanten 

7 komentarzy:

  1. Ja rozważałam zakup, butów firmy Emel ale niestety cena i nie miła obsługa w sklepie stacjonarnym gdzie mogłam zakupić te buty zniechęcił mnie do zakupu. Mamy trzewiki firmy RenBut - polski producent. Skórzane, z wkładką, wiązane, powyżej kostki. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne modele ma ta firma. Właśnie zerkam u nich na stronie ;) Ja mam zamiar zamówić Borysowi jakieś sportowe ale zastawiam się również nad tymi Elefanten z Deichmanna.

      Pozdrawiam również!

      Usuń
  2. no właśnie u nas to będzie za parę miesięcy taka decyzja ale fajnie sie czytam i fajnie znać opinie innych .

    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super, dziecięce buciki są słodkie

    OdpowiedzUsuń
  4. oprócz tego co napisałaś (fajnie, że zwróciłaś uwagę na to, że jak najczęściej dziecko powinno chodzić boso!) to buciki powinny być jeszcze jak najniższe, żeby nie ograniczać ruchów kostki, oczywiście nie mieć sztywnego zapiętka oraz powinny być dopasowane w miejscu śródstopia, nie za szerokie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że jeszcze kilka cennych wskazówek udało się dołożyć :)

      Usuń
  5. Hej Ja polecam jako pierwsze buciki od Walkkings jest to nowość w Polsce,świetnie wykonane ale przede wszystkim zdrowe dla dziecka, mają wszystkie właściwości o których piszesz w artykule. Szczerze polecam https://walkkings.pl/

    OdpowiedzUsuń