16 lutego 2017

Mój sekret

Podobno brak czasu to mit, ludzie znajdują czas na to, co jest dla nich ważne. Problem zaczyna się wtedy, gdy wszystko, co w życiu robimy wydaje się ważne. Rodzina, dom, praca, kariera, sukces, szczęście, zdrowie... Czy drobiazgowość, niekończące się ambicje i równianie w górę, a nie w dół - nie pozwoli już nigdy na zatrzymanie się w tym całym szaleństwie. Ja, jeśli zatrzymam się na chwilę, by złapać oddech, wyluzować to później muszę pracować dwa razy wydajniej i szybciej by nadrobić ten czas. Czy cały czas chcieć więcej to źle? Czy marzenie o nagrodzie już na samym starcie jest czymś złym. Każdy sposób motywowania się do działania jest dobry. Oprah Winfrey powiedziała kiedyś, że w życiu można mieć wszystko. Po prostu nie można mieć wszystkiego jednocześnie. Już wiem, że muszę popracować nad priorytetami. To moja praca domowa na najbliższe tygodnie. 

I może właśnie w tym tkwi cały sekret. Że prędzej czy później osiągniesz swój wymarzony cel i cele. Najważniejsze to robić swoje. Nie poddawać się. Nie zatrzymywać. Nie użalać się, nie zazdrościć. Działać. Każdego dnia upadać i podnosić się. Otaczać się osobami, które dodają energii, a nie odwrotnie. Uśmiechać się zawsze i do wszystkich. Rozmawiać, dyskutować, nie wywyższać się. Robić mniejsze rzeczy, by osiągać te większe. Pomagać innym, ale nie bać się prosić o pomoc. Nie ukrywać swoich poglądów i być sobą. Nie bać się krytyki, a wyciągać z niej wnioski. Przyznawać się do błędów. Żyć. 


Jeśli nie umiesz latać, biegnij. Jeśli nie umiesz biegać, chodź. Jeśli nie umiesz chodzić, czołgaj się. Ale bez względu na wszystko – posuwaj się naprzód. - Martin Luther King





6 komentarzy:

  1. Ja już jakiś czas temu przestałam zazdrościć. Teraz czyjeś szczęście i sukces jest dla mnie motywacją.
    A co do priorytetów, to u mnie chyba na ostatnim miejscu jest sen... niestety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie to powiedziałaś o uśmiechu, zazdrości, prośbie o pomoc. Tak mówią osoby o bogatym wnętrzu, ciepłe, serdeczne ale stanowcze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja. Asiu pięknie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń