7 sierpnia 2016

Kto zabrał mój ser?


Kto zabrał mój ser? Spencer Johnson 
Książka, którą polecam każdemu. Każdemu kto ma ochotę na zmiany (jakiekolwiek) a jednocześnie się tych zmian obawia ...  ma trudność z podjęciem decyzji i ze zrobieniem pierwszego ważnego kroku. Każdemu, kto czuje, że nadszedł czas na podjęcie kluczowych decyzji i jednocześnie ma dość zastania. Bohaterami książki są 4 istoty: dwie myszy i miniaturowi ludzie - są personifikacją prostych, ale i skomplikowanych części naszej osobowości. Myszy i ludzie żyją wewnątrz labiryntu, który jest ich pokarmem i źródłem szczęścia. 
"Ser" to metafora wszystkiego, czego pożądamy w życiu — dobrej pracy zdrowych związków innymi ludźmi, majątku, zdrowia czy spokoju życiowego. 

"Labirynt" to miejsce, w którym szukamy tego, czego pragniemy - może jest to firma dla której chcielibyśmy pracować, może jest to rodzina o której marzymy. 

Wszyscy mamy wspólną cechę, potrzebę odnalezienia własnej drogi w labiryncie życia i odnalezienie sukcesu w erze ciągłych zmian. Świat zmienia się nieustannie - rzecz w tym, aby potrafić się do tych zmian dostosować.  

Książka pomimo, że krótka daje niezłego kopa. To podróż w głąb siebie, przypomnienie prostych prawd i dodanie sobie energii do działania. Czytałam raz, czytałam drugi i czytam właśnie kolejny. Bo czuję, że  znów jestem w takim momencie życia, w którym będę musiała podjąć ważne decyzje. Dotyczące mojej rodziny i mojej zawodowej przyszłości jednocześnie. W głowie mam milion myśli, milion niespełnionych jeszcze marzeń i niezrealizowanych  planów, które z wiadomych względów muszą poczekać. Zawsze już będę przede wszystkim mamą, ale czuję, że nie potrafiłabym być tylko mamą. Pewne jest więc, że wrócę do zawodowej aktywności. Będę musiała wyjść z mojej strefy komfortu, która jest moją codziennością od prawie trzech lat. Wrócić do pracy, ludzi, rozmów - nie tylko o rozszerzaniu diety i przysłowiowych kupach. Z jednej strony bardzo tego chcę, z drugiej bardzo się boję. Dlatego czytam. Bo książki takie jak ta, zawsze dobrze na mnie działają. Wam również gorąco ją polecam!
 





2 komentarze:

  1. Dziękuję Ci za polecenie książki. Właśnie trafiła do koszyka 'kup teraz'. Kiedy czytałam ten wpis- czułam, jakbym to ja sama go pisała. Jestem na tym samym etapie. Niby tak wiele mogę zmienić a jednak nie teraz za chwilę potem jutro pojutrze. .. pozdrawiam gorąco. Desti_mp 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka naprawdę godna polecenia - otwiera oczy na oczywistości

    OdpowiedzUsuń