18 stycznia 2015

Gorąca czekolada ... z chili i cynamonem

Gorąca, kremowa czekolada, rozgrzewający cynamon i chili. Prosta propozycja na zakończenie zimowego dnia lub wręcz odwrotnie, rozpoczęcie romantycznego wieczoru. Filiżanka gorącego płynu jest dobra na małe i większe smutki lub podsumowanie długiego tygodnia. Ja lubię wersję z cynamonem i chili, ale można zrobić bez.  






Przepis na gorącą czekoladę jest bardzo prosty. Wszystkie składniki zawsze znajdują się w mojej kuchni i pewnie w waszych również. Jeśli kupujecie gotową czekoladę (np. proszku) koniecznie sprawdźcie jak smakuje ta. Przypuszczam, że gotowce zostaną następnym razem w sklepie. 




Składniki potrzebne do przygotowania gorącej czekolady: 
(ok. 2 duże porcje) 

- 250 ml mleka 3,2 %
- 100 ml śmietanki 30 % 
- pół tabliczki gorzkiej czekolady 
- 1 łyżka cukru pudru 

- 1/3 łyżeczki chili w proszku 
- 1/3 łyżeczki cynamonu w proszku 


Przygotowanie: 

1. Do małego garnka wlać mleko, śmietankę, wsypać cukier puder i mocno podgrzać. Nie doprowadzić do wrzenia. 

2. Posiekaną wcześniej czekoladę wsypać do gorącego mleka. Mieszać do czasu, aż całkowicie się rozpuści. 

3. Dodać chili i cynamon. Wymieszać. Całość można dodatkowo zmiksować. 

4. Przelać do filiżanek i udekorować w zależności od upodobania spienionym mlekiem, bitą śmietaną, płatkami chili, sypkim cynamonem... Zamiast łyżeczek można podać laski cynamonu. 






10 komentarzy:

  1. Pychotka ;-) ja ostatnio robiłam kakao. Czy z chili jest bardzo ostre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie mocniej rozgrzewające. Zawsze można dodać jeszcze mniej chili i sprawdzić jak smakuje ;)

      Usuń
  2. Gdyby nie było tak późno, napisałabym się takiego napoju;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie,
    Któregoś wieczora wypróbuję Twój przepis! Szczególnie, że zbliżają się mrozy więc coś rozgrzewającego jest jak najbardziej wskazane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie nadrobiłam zaległości na Twoim blogu (nie zorientowałam się, że wróciłaś do pisania!) i czuję się zrelaksowania, dzięki za umilenie poniedziałkowego poranka. Muszę sobie sprawić jakiś gadżet do spieniania mleka żeby wyczarować tak pięknie wyglądającą czekoladę jak Twoja… :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm wygląda bardzo smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to smakowicie wyglada! Ostatnio czesto uzywam cynamonu do kawy, to tak pasuje do zimy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny przepis :) u mnie gorąca czekolada jest zawsze w towarzystwie czekoladowego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie, a ja chili dodaje tez do kawy, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy pierwszy raz zobaczyłam czekoladę z chili stwierdziłam, że to nie może dobrze smakować. A jednak, łączenie takich przeciwstawnych sobie smaków wychodzi na dobre. No i cynamon... niebo w gębie. :)

    OdpowiedzUsuń