19 grudnia 2014

Pierniczki

W tym roku trochę późno zjawiam się z przepisem na świąteczne pierniczki, ale może jeszcze ktoś się skusi i je upiecze. Miękną szybko, już po 3 dniach, dlatego nie wszystko jeszcze stracone. 

Składniki: 
400 gram mąki pszennej 
150 gram mąki żytniej 
2 jajka 
130 gram cukru pudru 
100 gram miodu 
100 gram roztopionego masła
łyżeczka sody 
łyżeczka cynamonu
łyżka kakao
opakowanie przyprawy piernikowej 

Składniki sypkie wymieszać, dodać mokre i zagnieść ciasto. Jeśli będzie zbyt lepkie - dodać odrobinę mąki. Ciasto ma być sprężyste, i zwarte. Odstawić do lodówki na 30 min. Następnie rozwałkować na grubość ok 4 mm i wycinać pierniczki foremkami. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (termoobieg) 9-10 min. 

Dekorację zrobiłam lukrem królewskim. 2 białka + duuużo cukru pudru + kilka kropel soku z cytryny (na jedno białko ok. szklanka cukru pudru). Wszystko mieszałam do uzyskania jednolitej, gładkiej konsystencji. Masa ma być gęsta, ale plastyczna. Ma delikatnie się załamywać, ale nie spływać z łyżki. Cukier puder radzę dodawać stopniowo, żeby wyczuć idealną konsystencję. 












13 komentarzy:

  1. Ja robiłam wczoraj piernik :) Nie mam nerwów na wykrawanie pierniczków :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne tez zrobiliśmy w tym roku rodzinnie pierniczki maź ja i Bejbis ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają tak pięknie, że aż poczułam zapach Świąt :-) Na pewno wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już piekłam pierniczki, wyszły pysznie i zostało tylko małe pudełeczko, więc trzymam je na święta. Dobrze że to już pojutrze :)) Twoje wyglądają przepięknie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd taka świetna patera?

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego co pamiętam to KROSNO ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj! pierniczki ekstra! mnie jednak zainteresowały płytki w tle. Czy to Tamoe z Paradyża? Mam pytanie też o blat kuchenny: jest wykonany z drewna czy to płyta meblowa( nie wiem jak to sie nazywa dokladnie)? z góry dzięki za odpowiedz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płytki - Tubądzin. Blat drewniany. Dąb. Na zdjęciu widać jeszcze taką dużą drewnianą deskę, nakładaną na blat. Proszę ;)

      Usuń
  8. Moi mężczyźni upiekli własnie Twoje pierniczki. Tym ważne że nasze pierwsze rodzinne pierniczki - były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Brawa dla mężczyzn :) To "nasze" brzmi najfajniej ;)

      Usuń