7 marca 2014

Czasem mam ochotę...

na porcję lodów z bitą śmietaną, ciastko francuskie lub ulubione cieniutkie kabanosy. Na szczęście o wiele częściej sięgam po zdrowe i smaczne przekąski. Wcieliłam również w życie prostą zasadę "nie robić zakupów spożywczych z uczuciem głodu w żołądku" i muszę Wam zdradzić, że to niesamowicie się sprawdza. W koszyku ląduje tylko to, co jest mi naprawdę potrzebne i nie zawiera pustych kalorii - nie licząc dni-wyjątków ;)

Wybieranie zdrowszego jedzenia wcale nie oznacza, że muszę rezygnować z podjadania (bardzo to lubię!). Podjadanie tak naprawdę może być doskonałym sposobem na ograniczenie łaknienia i niedoprowadzenia się do napadu wielkiego głodu. Sekret tkwi w tym by wybierane przekąski były zarówno smaczne jak i zdrowe. Ja staram się mieć w pracy, domu lub torebce suszone owoce bądź bakalie, które są idealnym pogromcą łaknienia. Nie zawsze jednak udaje mi się całkowicie wyeliminować produkty niekoniecznie dobre dla mojego organizmu, czyli wspomniane powyżej ciastko francuskie (uwielbiam to z jabłkami i cynamonem) lub cieniutkie i pyszne kabanosy, które u mnie wygrywają nawet z czekoladą - może i  dobrze, bo czym byłoby życie bez całkowitego odmawiania sobie ulubionych smakołyków ;) 


Gdy jednak zaspokoję swoje kulinarne fantazje najczęściej, jako przekąskę wybieram (oprócz tych wcześniej wspomnianych) świeże owoce, przeróżne koktajle, domowej roboty - zbożowe batoniki lub mixy w postaci sałatki warzywnej, owocowej lub ulubionego musli z owocami. 


Kilka przepisów na zdrowe i smaczne przekąski: 

♥ Koktajl bananowy z płatkami owsianymi i orzechami - klik 






♥ Zbożowe batoniki - klik 





♥ Domowe masło orzechowe - klik 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz