2 marca 2014

Brownies z truskawkami czyli słodka niedziela

Słodkie, niedzielne przedpołudnie. Truskawki z ogródka mojej mamy. Dużo czekolady. Prawdziwa wanilia. Brownie z truskawkami. 

Mieszkanie już pachnie czekoladą a ja mam za sobą mały kawałek tej czekoladowej rozpusty. Robiłam kiedyś brownies z malinami i ta wersja bardziej mi smakowała. Wykorzystuję jednak zamrażarkowe zapasy owoców i dzisiaj wersja właśnie z truskawkami. Inny jest też smak ciasta ze świeżymi owocami, ale na to trzeba jeszcze trochę poczekać. Wiosna zawitała jednak bardzo szybko i może że lato również się pospieszy. 


A co dobrego dzisiaj u Was? 





  
Przepis na brownies jest naprawdę prosty! 


Składniki: 

♥ 150 g masła
♥ 300 g czekolady ( 3 tabliczki- np. gorzka, mleczna, lub biała - można zrobić mix)
200 g drobnego cukru
♥ 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii lub ziarenka z jednej laski
♥ 3 jajka
♥ 150 g mąki (+łyżeczka proszku do pieczenia i szczypta soli) 
150 g truskawek lub malin 

Wykonanie:

Piekarnik nagrzać do 180 stopni C. Natłuścić formemkę o bokach ok 19 - 20 cm, a następnie wyłożyć ją papierem do pieczenia lub pominąć, jeśli nie trzeba tego robić. 
Masło i 200 g czekolady (2 tabliczki)  rozpuścić w kąpieli wodnej. Wymieszać z cukrem i wanilią, dodać roztrzepane jajka, mąkę, 100 g pokruszonej czekolady (1 tabliczka) i owoce. Wymieszać. 
Masę wyłożyć do przygotowanej formy. Piec około 35 minut. Wystudzić w foremce, wyjąć ciasto i pokroić na kwadraty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz