29 sierpnia 2013

Ciasto jogurtowe z brzoskwiniami

Bardzo lubię ciasta, które powstają z niewielu składników a ich przygotowanie jest bardzo proste. Właśnie takie jest ciasto jogurtowe, które zrobiłam w zeszły weekend. Robi się je w błyskawicznym tempie. By je przygotować nie jest nam potrzebny mikser, i co najważniejsze można je zrobić z każdymi owocami. Ja tym razem wybrałam brzoskwinie. 

Składniki: 

♥ 160 ml oleju słonecznikowego
♥ 1 szklanka cukru
♥ 1 duże jajko
♥ skórka otarta z 1 cytryny i sok z niej wyciśnięty 
♥ 600 g jogurtu greckiego
♥ 500 g mąki pszennej tortowe
♥ 2 łyżeczki sody oczyszczonej
♥ 600 g dowolnych owoców


Zadbajcie o to by wszystkie składniki miały temperaturę pokojową. 
Połączcie mąkę i sodę oczyszczoną. W osobnej misce wymieszajcie olej słonecznikowy, cukier, jajko, sok i skórkę z cytryny. Mieszajcie do momentu aż powstanie jednolita masa. Dodajcie jogurt i wymieszajcie. Następnie mąkę z sodą i znów dokładnie wymieszajcie. 
Przełóżcie ciasto (będzie bardzo gęste i może wyglądać na lekko zważone) na blachę wysmarowaną masłem. Wyłóżcie owoce i gotowe! 
Odpowiednia będzie blacha o wymiarach 22 x 23 cm. Ja piekłam w okrągłej tortownicy. Lepsza będzie jednak blaszka prostokątna. Ciasto będzie niższe i szybciej się upiecze. 
Ciasto należy piec w temperaturze 160ºC przez około 60 minut. Jeśli będziecie mieli mniejszą blaszkę i ciasto będzie wysokie będziecie musieli je piec dużo dłużej i może się przypalać. Ja w tortownicy o średnicy 22 cm piekłam je ok. 1,5 godziny. 

Do dekoracji polecam świeże owoce, listki mięty i cukier puder. 

Smacznego!






8 komentarzy:

  1. świetny przepis, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbuję je kiedy tylko będę miała piekarnik w zasięgu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To coś dla mnie, mało składników i szybko się robi. Uwielbiam takie ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. WyglądA jak jakaś artystyczna mozaika :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda cudnie!!! Prawie północ a ja mam teraz smaka na taki kawałek ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie:) Ostatnio robiłam ciasto jogurtowe ze śliwkami.

    OdpowiedzUsuń