30 lipca 2013

Praca w branży mody. Od czego zacząć?

Jedna z czytelniczek poprosiła mnie niedawno o pomoc w znalezieniu sposobów na to jak rozpocząć swoją karierę w świecie mody. Jeszcze kilka lat temu ja sama wiązałam właśnie z modą swoją zawodową przyszłość. Wtedy dużo czasu poświęcałam na to by być na bieżąco z trendami. Stare ubrania przerabiałam tak by wpisywały się w najnowsze trendy i marzyłam o pracy w magazynie mody. Nawet rok temu myślałam nad tym by wrócić do tej pasji, ale ostatecznie zrozumiałam, że nie jest to w 100 % coś, czym chcę się zajmować. 








1. Blog. Według mnie jest to jedna  z ciekawszych form kreacji własnej osoby, szczególnie, gdy dopiero zaczynamy karierę i nie mamy zbyt dużych funduszy. Stwórz swoje własne miejsce w sieci, niech będzie Twoją wizytówką. Wrzucaj swoje własne stylizacje, pisz o modzie, rób tam to - czym chcesz się docelowo zajmować. Blogerzy modowi mają często możliwość uczestnictwa w wielu ciekawych wydarzeniach. Być może na takim spotkaniu nawiążesz nowe znajomości lub zainspirujesz się do dalszego działania. Jeśli nie chcesz zaczynać od bloga, dziel się swoją kreatywnością np. na Instagramie lub Twitterze. 

2. Wolontariat. Rozejrzyj się dookoła. W Twojej okolicy być może istnieją organizacje, firmy zajmujące się modą. Szczególnie w lecie organizowane są letnie sceny mody i tym podobne wydarzenia. Spróbuj skontaktować się z organizatorami i zaoferuj swoją pomoc. Załóż konto w serwisie internetowym zrzeszającym stylistów, fryzjerów, wizażystów, modeli, fotografów. Ja sama miałam kiedyś swój profil w serwisie maxmodels.pl. Nawiązałam nawet współpracę z dziewczynami, które stylizowałam do sesji zdjęciowych. Ty oferujesz stylizację i dzięki temu tworzysz swoje portfolio, modelka ma świetny look i oczywiście zdjęcia a fotograf dobre zdjęcia z udaną stylizacją... i wszyscy są zadowoleni. 

3. Inne umiejętności. Praca w branży mody wymaga nie tylko zainteresowania samą modą, ale także innych umiejętności. Na przykład obsługi programów graficznych lub podstawowej wiedzy na temat finansów, marketingu. W dzisiejszych czasach talent to jedno, a umiejętne nim zarządzanie to drugie. 



Chcąc się zainspirować do działania, możesz prześledzić karierę moich dwóch znajomych. Dziewczyny poznałam osobiście jeszcze w czasach, gdy blogi modowe raczkowały. Blog Karoliny Charlize Mystery to idealny przykład na to, że połączenie pasji i ciężkiej pracy może dać niesamowite efekty. Kolejny przykładem, może być osoba Sandry prowadzącej bloga Kocia Szafa. Sandra pracuje, jako stylistka. Trzymam kciuki za sukcesy dziewczyn, Twoje i wszystkich z Was, które mają podobne marzenia. 



12 komentarzy:

  1. Mam takie pytanie :) gdzie pracujesz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://emamija.blogspot.com/p/faq.html

      ;)

      Usuń
  2. fajnie, że odpowiadasz na pytania czytelników :) buźka

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze to realizować swoje marzenia. A maxmodels.pl wiele ułatwia w tym temacie. Jeśli potrzeba wizażysty, stylisty, modelki. Skądś to znam. ;)
    Nadal mieszkasz w Oświęcimiu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie zmieniło :)

      Usuń
    2. A bywasz na jakichś blogerskich spotkaniach? :)
      Tak mało jest nas z tego terenu? ;) Jakaś alternatywa dla Warszawki?

      Usuń
  4. Fajny post, bardzo praktyczny. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana bardzo mi miło :)

    Ściskam ::*

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy poradnik ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz jest tak ogromna konkurencja - we wszystkim - że samym blogiem, pozytywnym nastawieniem i pracą ciężko cokolwiek wskórać.
    Znajomości, znajomości, znajomości:(.

    pozdrawiam,
    http://spinkiiszpilki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam inne zdanie, ale szanuje Twoje. Siedząc w domu i narzekając na pewno niczego nie osiągniesz. Jeśli według Ciebie właśnie znajomości stanowią podstawę Twojego rozwoju i sukcesu to zamiast narzekać, po prostu je zdobądź. Według mnie nr 2 jest właśnie podstawą do ich zdobywania :)

      Powodzenia!

      Usuń
  8. Przyda się, dzięki, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń