4 czerwca 2013

Cortona...Bella Toskania...Frances Mayes

Cortona to magiczne toskańskie miasteczko położone na wysokim wzgórzu. Początkowo, będą w Toskanii nie zamierzaliśmy go odwiedzić. Zdecydowaliśmy się dopiero, gdy planowaliśmy drogę powrotną z Rzymu. Rano pakując walizki, podjęliśmy decyzję, że do jadąc do Rimini jeszcze raz przejedziemy przez Toskanię i zobaczymy Cortonę. To była jedna z najlepszych decyzji. 

Cortona to miasteczko, które "poznałam dzięki pisarce Frances Mayes". Amerykańska pisarka, kupiła dom w Cortonie, napisała kilka książek o Toskanii i rozsławiła to niewielkie miasteczko. Książki, które napisała  „ Pod słońcem Toskanii”, „Bella Toskania” oraz „Codzienność w Toskanii”  zawierają wątki autobiograficzne, opis relacji z fachowcami pomagającymi w remoncie domu,  spotkania z mieszkańcami, rozmowy, spacery, zachwyty nad włoskim jedzeniem oraz opisy pięknych miejsc. Książka  „ Pod słońcem Toskanii” doczekała się filmowej adaptacji. Jeśli jeszcze nie oglądaliście tego filmu to gorąco go Wam polecam! 





























23 komentarze:

  1. 'Pod słońcem Toskanii" to piękny film :) Kiedyś też zrobie sobie taką wycieczkę :) I oczywiście Cortona będzie na liście miejsc do zwiedzenia, chciałabym też zobaczyć dom, w którym zamieszkała bohaterka filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne zdjęcia! a miasteczko naprawdę bardzo urokliwe, uwielbiam takie:) Czekam z niecierpliwością na kolejną relację zdjęciową:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. zdjęcia przepiękne, ja podróżuję palcem po mapie

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie - nic dodać, nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia, wspaniała okolica, mam nadzieje ze tez tam kiedyś pojadę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przypomniałaś mi ten film, chętnie go jeszcze raz obejrzę, był bardzo pozytywny :) O ile dobrze pamiętam, panowie od remontu to byli Polacy ;)

    śliczne, klimatyczne zdjęcia :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Dostałam rok temu książkę „Pod słońcem Toskanii”, ale jakoś nie mogłam się przemóc, żeby ją przeczytać. Zawsze znajdowałam coś co wydawało mi się, że jest ciekawsze. No ale widzę, że chyba byłam w ogromnym błędzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne zdjęcia:) Ja w tym roku wybieram się do San Remo we Włoszech oraz do Monako. Mam nadzieje, że tam równiez będzie pięknie :)
    P.S. jakim modelem aparatu wykonujesz zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monako - też mam w planach :) Aparat to Canon Eos 500 D

      Usuń
    2. Polecam Monako, ja byłam pod niesamowitym wrażeniem :) Ale ostrzegam turystów mnóstwo :)

      Usuń
  9. Patrząc na Twoje zdjęcia Włoch, nie sposób nie przyznać, że to kraj wyjątkowy - baaaardzo klimatyczny (i fotogeniczny ;) )

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że się kiedyś przeprowadzę na stałe do Toskanii:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz mam do czynienia z takim blogiem podróżniczym! Cudowny, napewno będę odwiedzać.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga www.versos-inspiringmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. lubię takie małe urokliwe miasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale ładne miejsce ;)
    Super zdjęcia!

    http://closertotheedge1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba już wiem, gdzie spędzę kolejne wakacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie zdjęcia od razu sprawiają, że chce się żyć!

    OdpowiedzUsuń