18 maja 2013

Włoskie wakacje

Na wstępie usprawiedliwiam moją długą (jak dla mnie) nieobecność na blogu. Pomimo tego, że od środy jestem na wyczekiwanym przeze mnie urlopie, były to dla mnie bardzo intensywne i wyczerpujące dni. Praca nad sobą jest chyba najtrudniejszym zadaniem, z jakim przychodzi mi się mierzyć, co jakiś czas. Praca nad sobą jest ciężka, ale możliwość większej świadomości swoich atutów i słabości jest czymś niesamowitym. 












Przyszedł jednak czas, gdy wchodzę w inną płaszczyznę mojego urlopu i zaczynam cieszyć się chwilą. Już jutro wyjeżdżam do Włoch i właśnie tam zamierzam spędzić kolejne dwa tygodnie. Na początek czeka mnie a raczej nas :) (jadę oczywiście z moim wspaniałym mężem) długa podróż. Pierwszym przystankiem będzie Wenecja. Kolejnym Florencja a jeśli starczy nam sił ostatnim przystankiem będzie Rzym. 

Planujemy, że do Wenecji wyjedziemy jutro wcześnie rano i dotrzemy na miejsce wieczorem. Będziemy tam kilka dni i oprócz Wenecji chcemy zobaczyć również Padwę i Weronę - czyli miasto Romea i Julii. Gdy zaczęłam czytać przewodnik moja romantyczna wizja tego miasta straciła na rozmiarach. Dowiedziałam się, że słynny balkon tak naprawdę nie istniał i w rzeczywistości jest to odrestaurowana na potrzeby turystów gospoda. Natomiast słynny balkon, po, którym Romeo wspiął się do Julii  został wybudowany dopiero w 1935 roku na potrzeby turystów. Pomimo tego, bardzo chcę zobaczyć to miejsce, jak również przespacerować się uliczkami Piazza Erbe - centrum życia Werony pełne placów, uliczek i nastrojowych budowli. 

W kolejnych dniach będziemy kierować się na południe do Toskanii i zatrzymamy się na kilka dni w okolicach Florencji. Florencja, Sienna, Piza, San Gimignano to tylko kilka z miast, które chcemy zobaczyć.

Na koniec, jadąc dalej na południe planujemy zatrzymać się w okolicach Rzymu. Po kilkukrotnym obejrzeniu "Zakochanych w Rzymie" Woody'ego Allena zapragnęłam poczuć klimat tego miasta. Czy nam się to uda? Zobaczymy :) Wszystko zależy od tego, jaką energią będziemy dysponować. 


Mam nadzieję, że w ciągu tych dwóch tygodni będziemy w kontakcie. 

Uściski! 



36 komentarzy:

  1. Wspaniałego urlopu Wam życzę:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmmm zazdroszczę. Udanego zwiedzania. cieszcie się wakacjami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę i życzę przeuroczego urlopu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to samych dobrych wrażeń życzę:0 ja na razie o urlopie tylko marzę...ale byle do lipca...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wobec powyższego życzę, aby zostało Wam sił na Rzym:) Udanego urlopu:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlasnie takie urlopy lubię,cos zobaczyć,zwiedzić.Opalać można się wszędzie nawet na balkonie.Udanego urlopu i czekam na relację.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę i życzę udanego urlopu oraz wspaniałej pogody :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Życzę Wam cudownej podróży i widoków, które będą Was motywować do życia po powrocie :)
    P.S. Boooooooooooooska torebka :*
    Kaś

    OdpowiedzUsuń
  9. udanej i inspirujacej podrozy!
    ps. co to za super torba na zdjeciu??? cudna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nucelle :) http://nucelle.pl/pl/p/Pikowana-torba-Czarna/809

      Usuń
  10. Asiu udanych wakacjii życzę i czekamy na mnóstwo pięknych zdjęć :)
    Pozdrawiam z deszczowej anglii :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Wenecję :-) Natomiast Padwa mnie zawiodła.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój chłopak, który jest rodowitym Włochem niestety powiedział, ze do Werony nie pojedziemy - jest taki przesąd, że drugiej połowki się nie zabiera :) Ja dopiero po sesji jadę tam, gdzie zawsze pozostaje moje serce :) Miłęgo urlopu. W Rzymie nie dajcie się wkręcić w wycieczkę po Watykanie z przewodnikiem, bo się nie wypłacicie xD,

    OdpowiedzUsuń
  13. Wypocznij, zrelaksuj się a nam przywieź mnóstwo pięknych zdjęć i podziel się wspomnieniami:) pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Miłego wypoczynku i zwiedzania :)

    Ps. Już dawno miałam Cię o to zapytać. Czy mogłabyś napisać jakim aparatem robisz zdjęcia? Jestem na etapie wyboru aparatu i każda opinia się liczy a Twoje zdjęcia są bardzo ładne :)

    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, aparat to Canon EOS 500 D. Do tej pory robiłam zdjęcia standardowym obiektywem, ostatnio dokupiłam 50 mm 1.8 II :)

      Usuń
    2. Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź :) Obiektyw 50mm 1.8 na pewno kupię i to od razu do zestawu, uważam że to taka uniwersalna stałka i przy tym bardzo dobra :)

      Kasia

      Usuń
  15. Udanego urlopu ;) Byłam w Weronie i balkon Julii nie robi aż tak dużego wrażenie... Za to Wenecja jest cudowna i z chęcią wróciłabym tam raz jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zabierz mnie sobą :) Miłego wypoczynku i zwiedzania

    OdpowiedzUsuń
  17. wypoczywajcie, szczęśliwej podróży! :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bylam w Wemecji i Padwie, pieknie I niezwykle interesujace miasta. Polecam rowniez , może jak będziecie już wracać zobaczyć Riva del Garda- bajkowe miasteczko położone w górach.

    OdpowiedzUsuń
  19. Udanych wakacji! :) Liczę na zdjęcia przepięknych widoków ;)

    Jak miałam 6 lat byłam na 2 tygodniowych wakacjach z rodzicami we Włoszech (pod Wenecją) :) Mimo, że od tamtych wakacji minęło już 20 lat (omg!) to mam wiele wspomnień :)

    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  20. Miłego wypoczynku życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  21. z Werony pamiętam głównie ten podrobiony balkon i tysiące gum do żucia przyklejonych do ściany obok niego. Coś okropnego ;) Ale samo miasteczko urocze :) Koniecznie zajrzyjcie do Rzymu - cudowne miasto. Plan miasta Wam się raczej nie przyda - i tak się tam zgubicie, podobnie jak w Wenecji ;) Ale chyba o to właśnie chodzi w zwiedzaniu włoskich miast , żeby się tam zgubić i wcale się tym nie przejmować ;) Miłego urlopu

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeśli będziesz w okolicach Toskanii, gorąco polecam Luccę - bardzo klimatyczne miasteczko! We wrześniu spędziłam tam tydzień;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Toskania ach, jakbym chciała się tam teraz znaleźć :-)
    Wypoczywajcie, zwiedzajcie i róbcie dużo fotek, żeby nam szczęki z zazdrości poopadały, jak je zobaczymy ;-D
    Szczęśliwej podróży :-D

    OdpowiedzUsuń
  24. Florencja Cie zauroczy ! gwarantuję ;) Wenecja tez ciekawa ale do Rzymu nie warto jechac moim zdaniem , pare fajnych miejsc owszem ale ogólnie to brudne miasto nie oferujące zadnych cudów

    OdpowiedzUsuń
  25. Udanych wakacji :) a jak wrócisz, poproszę o inf gdzie można znaleźć takie piękne bransoletki-dokładnie tę białą, szukam takiej od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. sliczne bransoletki ;-) milego wypoczynku ;*

    OdpowiedzUsuń
  27. Udanego urlopu Asiu! Ciekawa jestem co tyle nad swoim rozwojem pracujesz? Co planujesz zmienic?Moze po prostu odkryc siebie?? Polecam ksiazkę B. Pawlikowskiej "W Dzungli podswiadomości"

    OdpowiedzUsuń
  28. Czy zdradzisz metody jakich używasz pracując nad sobą?

    OdpowiedzUsuń