11 maja 2013

Szarlotka z karmelizowanymi jabłkami





Ciasta z jabłkami należą do moich ulubionych. Uważam, że  zapach gorących jabłek i cynamonu to jeden piękniejszych zapachów, jakie można wyczarować w kuchni, a gdy dochodzi do tego jeszcze aromat masła  i karmelu to przepadam całkowicie. Szarlotka, którą dzisiaj upiekłam jest niezwykła. Jedna z najlepszych, jakie jadłam (a jadłam ich naprawdę dużo). Przepis znalazłam, na blogu Kwestia smaku kilka tygodni temu, ale dopiero dzisiaj znalazłam czas na jego wypróbowanie. Ciężko mi opisać to, jak bardzo się cieszę, że znalazłam ten przepis. 

  

  • Mąkę przesiałam do miski, dodałam cukier, sól i pokrojone w kosteczkę masło oraz margarynę. Połączyłam wszystkie składniki i dokładnie ugniotłam rękami aż powstała jednolita masa. Uformowałam kulkę i włożyłam na godzinę do lodówki. 
  • Po godzinie wyjęłam ciasto i podzieliłam je na dwie równe części.  Jedną częścią ciasta wylepiłam formę do pieczenia a następnie włożyłam do lodówki. Druga część cista w tym czasie trzymałam w lodówce.  
  • Jabłka obrałam, i pokroiłam w kostkę. Piekarnik nagrzałam do 190 stopni. 
  • Na dużą rozgrzaną patelnię wsypałam cukier i dodałam sok z cytryny. Wymieszałam i czekałam, aż cukier się roztopi i zacznie się robić brązowy. Gdy cukier się skarmelizowął dodałam jabłka i cynamon. Wymieszałam i podsmażałam jeszcze ok. 6-7 minut. 
  • Po tym czasie odstawiłam jabłka z ognia i dodałam budyń. 
  • Jabłka wyłożyłam do foremki z ciastem. Drugą część ciasta starłam na tarce. Piekłam godzinę w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. 






Deszczowa pogoda, gorąca szarlotka, pyszne cappuccino i przewodniki po Włoszech, tak wygląda moja sobota. 
A co u Was? 




Uściski! 



26 komentarzy:

  1. Dodałam sobie ten przepis do zakładek i jak będę miała ochotę na coś słodkiego to pewni skuszę się na to ciasto. Składniki nie są skomplikowane, więc przygotowanie nie powinno być problemem ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi smaka na wieczór zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, musi być przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie wczoraj zrobiłam szarlotkę z budyniem i właściwie wszystko podobnie tylko budyniem zalewa się jabłka, na wierzch kruszonka i tak się zapieka. Następnym razem chętnie wypróbuję ten przepis, wygląda bardzo kusząco i ten karmel... ;)Zgadzam się, że zapach pieczonego ciasta i jabłek z cynamonem jest niesamowicie domowy:) Smacznego

    http://resztatopikus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bajecznie,uwielbiam szarlotkę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj Asiu, narobiłaś mi ochoty, sama nie wiem, czy bardziej na szarlotkę, czy na cappuccino :) ja sączkę drinka z limonką i nadrabiam blogowe zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. aaaaaaaaaa! :) uwielbiam
    upiekę w tygodniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetnie wygląda. uwielbiam szarlotki z kruchym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakim aparatem robisz zdjęcia? Wychodzą bardzo ładne. A szarlotka wygląda niebiańsko :). Pozdrawiam ciepło.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Aparat to Canon Eos 500 D ze standardowym obiektywem. Dzisiaj kupiłam nowy obiektyw i nie zawaham się go użyć :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. chyba sobie taka zrobie - uwielbiam szarlotke!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Robilam bardzo podobną,do cynamonu dodaje łyzeczkę przyprawy do piernika,to nadaje specyficznego smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo z taką przyprawą też musi być pycha!

      Usuń
  12. Jakie ciacho! Uwielbiam cista z jabłkami! ja byłam przerażona gradem jaki spadł ostatnio, sąsiadom dachówki połamał, woda stała po kostki, słyszałam, że na Zasolu nie było takiego dużego jak u nas ;/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, pogoda nas nie rozpieszcza ostatnio :(

      Pozdrowionka!

      Usuń
  13. Wyglada bardzo smakowicie-przepis na pewno zgapie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam pytanie: do ciasta nie używamy nawet 1 jajka???
    Pozdrawiam serdecznie
    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jednego :) Ciasto składa się tylko z mąki, masła, margaryny i odrobiny wody. Jest przez to bardzo kruchutkie.

      Pozdrawiam również ;)

      Usuń
  15. jeśli chodzi o ciasta to właśnie jabłkowe są moimi faworytami :) nie znoszę jakiś sztucznych wisienek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Smakowicie wygląda, chętnie wypróbuję przepis :) Mam tylko pytanie odnośnie formy, o jakich wymiarach będzie odpowiednia?
    Pozdrawiam!

    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam w okrągłej formie o średnicy 26 cm. Jeśli będzie np. mniejsza to wtedy ciasto będzie grubsze :) Według mnie optymalna jest taka o średnicy 24 - 26 cm :)

      Pozdrawiam i udanych wypieków!

      Usuń
  17. ale smakowita ;)
    a tak nawiasem mówiąc, dziś dopiero dotarła do mnie informacja o wygraniu zestawu Blistex. Bardzo dziękuję, szalenie mi miło, rzadko kiedy mi się udaje cokolwiek wygrać :) Wielkie, wspaniałe zaskoczenie :*

    OdpowiedzUsuń