24 maja 2013

Pozdrowienia z Pizy

Dzisiaj na własne oczy przekonałam się, że Krzywa Wieża w Pizie jest naprawdę krzywa. Krzywa Wieża znajduje się na Campo dei Miracoli (Pole Cudów), ale nie stoi tam sama. Towarzystwa dotrzymują jej wspaniałe baptysterium i katedra.

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy oczywiście od dużego cappuccino i pysznego śniadania serwowanego w toskańskiej villi, w której  mieszkamy. Chwilę później wsiedliśmy do samochodu i zatrzymaliśmy się w Vinci czyli malowniczym miasteczku, w którym wychowywał się sam Leonardo da Vinci. Leonardo da Vinci oznacza nic innego jak tylko to, że Lonardo pochodził z miasta Vinci :) Odwiedziliśmy muzeum Lonarda w pięknym zamku oraz kamienny dom, w którym wychowywał się Loonardo.

Kolejny przystanek zrobiliśmy w Pizie. Krzywa Wieża to jeden z piękniejszych zabytków jakie widziałam. Jej bliskość robi niesamowite wrażenie!

Na sam koniec zostawiliśmy sobie toskański Manhattan czyli kamienne miasteczko San Gimignano - ikonę włoskiej małomiejskiej architektury średniowiecznej. Miasteczko zlokalizowane jest na wzgórzu, i dojechać można do niego krętymi wąskimi uliczkami.

Już jutro kierunek Rzym. Wyruszamy zaraz po śniadaniu a po drodze chcemy jeszcze zobaczyć Siennę.

Buziaki i do zobaczenia!

1. Pięknie:))) Chętnie bym się zamieniła:)

2. Pięknej podróży Ci życzę! ;)

3. prześlij troszkę słońca, w Polsce by się przydało :))

4. Też tam chcę! :) Miłej podróży! :)

5. Bylam tam ponad 10 lat temu, na wakacje zdecydowanie wroce do Forte dei Marmi :)

6. Witam, z mężem w tym roku tez chcemy się wybrać do Włoch, a napisz czy pojechaliście tam swoim samochodem? bo my mamy właśnie taki zamiar, pozdrawiam Ewelina

1. Tak, wybraliśmy się w podróż własnym samochodem. Polecam wcześniej zaplanować dobrze trasę i zarezerwować miejsca do spania a będzie bajecznie :)

7. Szkoda, że wyjechałaś już z Wenecji bo mogłaś przy okazji zwiedzić niedaleko położone wyspy, a w szczególności Murano i Burano, robiące niesamowite wrażenie.

8. Przepięknie tam jest :) odpoczywaj i udanego zwiedzania :)

9. Koniecznie odwiedzcie Lucce :) tam panuje iście toskański,leniwy klimat :)

10. pięknie tam :) też bym z chęcią pozwiedzała jakieś świetne miejsca

11. Pieknie! Ta sciezka do domu Leonarda - jak w bajce!