7 kwietnia 2013

Lawendowo - kokosowy scrub do ciała

Zapach lawendy i kokosa to dla mnie jedne z piękniejszych zapachów. Połączone ze sobą tworzą niesamowicie zmysłową i relaksującą mieszankę.  Połączyłam je ze sobą i zrobiłam scrub do ciała. Z poniższych proporcji przygotowałam słoiczek kosmetyku o pojemności 250 ml. Jego zawartość wystarczy na kilkanaście użyć. Po kąpieli nanoszę go na jeszcze wilgotną skórę, masuję przez kilka minut a następnie spłukuję i delikatnie osuszam ciało ręcznikiem. Scrub za pomocą soli i cukru złuszcza martwy naskórek, a olej kokosowy doskonale nawilża, łagodzi i długo pozostaje na skórze, więc nie ma potrzeby stosować dodatkowo balsamu lub oliwki. Skóra nie jest lepka, natomiast jest miękka a co najważniejsze pachnie kokosem i lawendą. Przygotowując taki kosmetyk w domu mam pewność, co do jego składu i mogę zrobić dowolną kompozycję zapachową. W planach mam zrobienie scrubu cytrynowego, lawendowego i różanego. 



Składniki

6 łyżek cukru 
3 łyżki drobno mielonej soli morskiej 
 1 łyżka suszonej lawendy 
3 krople naturalnego olejku lawendowego 
2 łyżki oleju kokosowego 

Wszystkie składniki połączyłam ze sobą i dobrze wymieszałam. Przed dodaniem oleju kokosowego lekko go ogrzałam. Jego konsystencja stała się płynna i przez to wszystkie składniki lepiej się połączyły. 




Kilka wskazówek: 
♥ Jeśli masz delikatnie dłonie, do peelingu użyj specjalnej rękawicy do masażu. 
♥ Masaż zawsze wykonuj w kierunku serca - zaczynaj od stóp i podążaj w górę.
♥ Peeling wykonuj 2 - 3 razy w tygodniu, stosując go częściej możesz podrażnić skórę.













29 komentarzy:

  1. świetny przepis! :) na pewno zdradzę swój peeling kawowy, żeby wypróbować ten ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi pięknie pachnieć sam peeling, a potem skóra nim natarta.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny przepis. Lubię domowe sposoby. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a czym możnaby zastąpic lawendę? Niestety nie przepadam za nią :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak naprawdę wszystkim na co masz ochotę :) Mogą to być płatki róż i olejek różany. Wanilia, cytryna, kawa - tak naprawdę sól, cukier i olej kokosowy to tylko świetna baza.

      Usuń
    2. ta, cytryna! świetny pomysł :) zetrę do środka skórkę cytrynową i wycisnę sok :) dzięki ;*

      Usuń
  5. bardzo ciekawy- musze przetestowac;)

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie to wygląda, zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale to musi pachniec! Wersja z roza rowniez. Ja niestety nie moge czesto uzywac scrubow, ale wczoraj zapach melona i miety wygral i kupilam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zapach lawendy i lubię bardzo kokosa. Chyba jeszcze nie spotkałam się z połączeniem obu zapachów, ale brzmi cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię domowe peelingi, więc ten trafia do mnie do wypróbowania, dziękuję za przepis!

    Zapraszam do mnie,
    glamdiva.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Asiu jaki aparatem robisz teraz zdjęcia na bloga?
    Bo jakość jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię zdjęcia aparatem Canon Eos 500 D - obiektyw mam standardowy, taki jaki był w zestawie.

      Dzięki ;)

      Usuń
  11. Zapach musi być nieziemski ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post. Ciekawy przepis na peeling i te wskazówki jak go wykonywać naprawdę bardzo dobry post :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam peeling z cukru i oleju kokosowego, ale następnym razem gdy będę go robić, spróbuję podrasować go w podany przez Ciebie sposób :))

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam lawendę, może i ja kiedyś przygotuje sobie taki scrub ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Musi pachnieć obłędnie!:) dobry pomysł, wypróbuje jak skończę peeling który niedawno kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ładnie wygląda :) Nie wiedziałam, że peeling należy wykonywać od stóp w górę. Dziękuję za informację, na pewno z niej skorzystam w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł a zapach już czuję:D

    OdpowiedzUsuń
  18. ja też jestem zachwycona pomysłem, w dodatku pięknie wygląda! Kiedyś taki zrobię, tym bardziej, że w tym roku zasadzę własną przydomową lawendę!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry pomysł :) Na pewno się zainspiruję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. cudowny pomysł! na pewno wypróbuję!! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. swietny pomysl - ale to musi bajecznie pachniec!!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. 2-3 razy w tygodniu to zdecydowanie zbyt często! raz w tygodniu w zupełności wystarczy....

    OdpowiedzUsuń
  23. Pomysł naprawdę rewelacyjny:) czy mogła byś napisać jakiej firmy oleju kokosowego używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam olej kokosowy w sklepie spożywczym - firma Efavit.

      Usuń
  24. Uwielbiam takie domowe wynalazki! :) w wolnej chwili na pewno spróbuję :))

    OdpowiedzUsuń