23 marca 2013

Domowe masło orzechowe

Przepis na masło orzechowe jest tak prosty, że trudno było mi w to uwierzyć, gdy pierwszy raz się z nim spotkałam. Gdy byłam mała Peanut Butter czyli nasze polskie masło orzechowe kojarzyło mi się z amerykańskimi filmami i bajkami w których wszyscy na śniadanie jedli tosty lub trójkątne kanapki właśnie z masłem orzechowym. 

Do gotowego masła orzechowego można dodać kakao, czekoladę, miód lub inne składniki ale mnie najbardziej smakuje w połączeniu z dżemem lub powidłami np. śliwkowymi. Masło orzechowe jest niesamowite!

Wystarczą prażone orzeszki ziemne i sól. Jeśli będzie mało oleiste wystarczy wlać łyżkę oleju lub rozpuszczonego masła. Ja do swojego nie dodawałam ponieważ miało idealną konsystencję. 







46 komentarzy:

  1. jej, jakie to proste :) a takie pyyyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło znać prosty przepis na coś tak pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietne zdjecia! Z reszta jak zwykle;)

    OdpowiedzUsuń
  5. palce lizac!! pamietam jak mama robila nam takie jak bylismy mali :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam lubię masło orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam masło orzechowe, szczególnie z dżemem wiśniowym ;D.

    OdpowiedzUsuń
  8. masło orzechowe jest przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. dla mnie jest zawsze trochę za słone :< lubię za to tę wersję Snicers'a w słoiczku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiąc je właśnie w domu możesz sama dozować sól i zrobić takie jakie Ci odpowiada :)

      Usuń
  10. Ja Cię uwielbiam wręcz za to!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż nie chce się wierzyć, że to aż takie proste... A ja tak lubię smak tego masła. Muszę przetestować koniecznie. Nadal jestem w szoku, że to takie proste

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja reakcja była taka sama :) Nie sądziłam, że to takie proste :)

      Usuń
  12. Muszę spróbować. Nie wiedziałam, że to może być tak proste.

    OdpowiedzUsuń
  13. oo jacie faktycznie prosty przepis ;) ja masło orzechowe lubie dodawac do koktajli ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super, w końcu móże kiedyś zrobię, choć przepisy już mam gdzieś zapisane ;) a jak długo mmózna trzymać takie maseło w słoiczku? i czy w szafce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam, że ok miesiąca w lodówce.

      Usuń
    2. czytałam też, że może się rozwarstwić (olej) - wtedy przed użyciem trzeba je wymieszać i wszystko jest w porządku.

      Usuń
  15. Mmmm, ale bym zjadła takie masło orzechowe...

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudny przepis! Jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy bym nie przypuszczała że to takie proste....

    OdpowiedzUsuń
  18. To zdecydowanie nie moje smaki, ale mojemu mężowi , jak mu pokazałam, to od razu zaczęła cieknąć ślinka :P

    OdpowiedzUsuń
  19. wow, nigdy bym nie przypuszczała że to takie proste!!!

    www.malachitt.blogspot.com




    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne zdjęcia! Nie wiem dlaczego, ale masło orzechowe polubiłam dopiero niedawno :) Muszę wypróbować domowego sposobu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam domowe masło orzechowe. Ja najpierw jeszcze prażę delikatnie orzechy na patelni teflonowej. Pyyycha

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne zdjęcia! Uwielbiam masło orzechowe, ale teraz nie mogę go jeśćl((

    OdpowiedzUsuń
  23. a na zrobienie takiego słoiczka masła ile potrzeba orzechów? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 x 600 gram orzeszków w łupinkach. Ale można kupić od razu takie obrane i prażone-właśnie tak zrobię następnym razem. Oszczędzę sobie obierania. Mnie z takiej ilości wyszło tak połowę tego słoiczka. Dokładnie widać na ostatnim zdjęciu.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Ja też ostatnio robiłam i miałam nawet umieścić przepis. Ja kupuję prażone pestki, żeby już oddzielnie nie prażyć na patelni lub w piekarniku.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie jadłam, ale może warto spróbować zrobić, bo przepis banalnie prosty:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie sadzilam, ze to takie proste, ja uwielbiam z bananami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bananami nie jadałam, ale chętnie wypróbuję :)

      Usuń
  27. Ale mam smaka...tost z masłem orzechowym i bananem...Muszę wypróbować, bo naprawdę prościzna:) Zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam masło orzechowe, muszę się kiedyś pokusić o zrobienie własnego :)

    OdpowiedzUsuń
  29. czy mikser od tego nie wysiądzie? :>
    ahh... zrobiłabym! Dla mojego faceta, który przepada za masłem orzechowym, bo ja niezbyt ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój dał radę :) Dodawałam orzechy partiami i wszystko wyszło dobrze.

      Usuń
    2. W takim razie spróbuję :) Dzięki za przepis.

      Usuń
  30. Mniam uwielbiam masło orzechowe!
    Pewnego razu pobiegłam do Pepco po te piękne talerze a w sklepie są owszem z takim wzorem ale...są koloru brzydko-beżowego:D takie zupełnie mi się nie podobają, nie wyglądają tak schludnie i elegancko jak Twoje.

    OdpowiedzUsuń