21 stycznia 2013

Ciasto marchewkowe

Ciasto marchewkowe miałam ochotę zrobić już dawno temu, ale na ochocie zazwyczaj się kończyło. Podczas pieczenia skorzystałam z tego przepisu. Podobno zawsze wychodzi i jest pyszne. Postanowiłam w końcu sama to sprawdzić i sobotnie przedpołudnie spędziłam w marchewkowym towarzystwie. W przepisie pojawiają się orzechy włoskie, za którymi nie przepadam i początkowo myślałam o tym,  żeby ich nie dodawać, ale zaryzykowałam, dodałam je do ciasta i to była dobra decyzja. Ciasto jest pyszne i na pewno jeszcze nie raz je upiekę. Jedyny problem jaki zauważyłam to krem lukrowy, który wyszedł mi zdecydowanie za płynny i następnym razem dodam po prostu więcej serka i cukru pudru.

Składniki marchewkowego ciasta:  

330 g mąki pszennej
2 łyżki cynamonu
1 łyżka proszku do pieczenia
½ łyżki sody
180 g cukru muscovado
4 jajka
250 ml oleju słonecznikowego
skórka z 1 pomarańczy
skórka z 1 cytryny
280 g drobno startej marchewki
5 orzechów włoskich






 Składniki na krem lukrowy: 

 130 g masła
  3 czubate łyżki cukru pudru
  sok z 1 niedużej cytryny
  150 g serka typu philadelphia
















37 komentarzy:

  1. Ciastko marchewkowe jest świetne, tyle że robię z innego przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mhmh, pychotka! Chyba sama upiekę w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko<3 wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raz w życiu robiłam ciasto marchewkowe, tyle marchewki nakładłam, że było całe pomarańczowe a później się dziwiłam dlaczego wyszedł zakalec. Ciasto wylądowało w koszu :-)
    Twoje za to wygląda przepysznie, prawie jak piernik :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbia ciasto marchewkowe. Już dawno go nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Orzechy włoskie w cieście marchewkowym to coś pięknego! :-) Ja bardzo często piekę to ciasto, mój chłopak je uwielbia :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda obłędnie! Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam Ci moj przepis na muffinki marchewkowe z suszonymi śliwkami i kawalkami czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam kiedyś muffinki marchewkowe i były pycha więc Twoje ciasto podejrzewam, że jest równie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mama mojego TŻta robi bardzo podobne - jest przepyszne!:) Muszę w końcu sama takie upichcić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ciasto marchewkowe, ale bez żadnego lukru... Za słodkie i za dużo masła jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wooow smakowe :) Ja marchewkowca robię z polewa czekoladową ale muszę się skusić na krem lukrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy nie jadłam, przepis prosty to może się skuszę ;)
    pzdr
    Jus

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuje za ten przepis. Na pewno wypróbuje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto marchewkowe to obok szarlotki moje ulubione. Wypróbuj następnym razem nałożyć na wierzch lub przełożyć ciasto serkiem maskarpone. Przepyszny efekt.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi ciekawie. Wypróbuję z przyjemnością!

      Usuń
  16. Ciasto marchewkowe zrobione z Twojego przepisu super! :-)
    Będę dalej śledzić Twojego bloga Asiu, bo piszesz bardzo ciekawie, a tutaj przesyłam link, mam do sprzedania torbę firmy ATMOSPHERE, może ktoś się skusi :-)
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2969659708

    Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi miło, że skorzystałaś z mojego przepisu. Fajnie, że Ci smakowało. Kwestia polewy jest bardzo indywidualna - ja ją robię raczej nizbyt gęstą i kwaśną, ale wiem, że niektórzy dodawali do niej dyżo więcej cukru pudru ;-)

    Pozdrawiam serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  18. Szukałam takiego przepisu!

    Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Piekne zdjęcia, na sam widok ślinka cieknie. Oczywiście nie wspomnę już o samym cieście. Czy robienie zdjęć to TWOJE hobby czy może lepszy aparat? :)Bardzo ładne.
    Sama bym takie ciasto upiekła, ale nie posiadam piekarnika...więc pozostało mi tylko......pomarzyć.
    Zapraszam na mojego bloga.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Robienie zdjęć sprawia mi dużo radości, więc tak sobie pstrykam ;)

      Dzięki za zaproszenie, zajrzę z przyjemnością!

      Usuń
  20. Nigdy nie jadłam, ale z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Smakowicie wygląda:)
    Obserwuję i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  22. A wlasnie! Ciacho marchewkowe robilam w sobote!
    Pyszne wyszlo i juz planuje kolejne:)

    OdpowiedzUsuń
  23. jeśli lubisz ciasto marchewkowe to polecam Ci spróbować też z tego przepisu ;) http://poszukiwaniasmaku.blox.pl/2012/12/ciasto-marchewkowe-carrot-cake.html

    OdpowiedzUsuń
  24. na ile stopni je wstawiasz do piekarnika i na jak długo?
    mam zamiar zrobić w sobotę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodnie z przepisem "Pieczemy przez ok. 65-70 minut w temperaturze 160 stopni C (z termoobiegiem) lub 180 st. C bez termoobiegu". Życzę smacznego!

      Usuń
  25. Twój post spadł mi z nieba. Kiedyś szukałam przepisu na to ciasto, ale o nim zapomniałam. Musze spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń