28 listopada 2011

Batoniki zbożowe

Postanowiłam dziś upiec zbożowe batoniki, które według Nigelli są  idealne do porannej kawy. Robi się je niezwykle szybko (piecze trochę dłużej) a później przez cały tydzień mamy problem szybkiego śniadania z głowy. 


Składniki:

1. Puszka mleka skondensowanego 
2. 300 g płatków owsianych górskich 
3. 130 g ziaren słonecznika
4. 130 g orzechów laskowych
5. 100 g suszonej żurawiny

możecie  użyć innych orzechów lub ziaren

Przygotowanie: 

1. Rozgrzej piekarnik do 130 stopni. 
2. Podgrzej mleko skondensowane na dużej patelni. 
3. Połącz wszystkie suche składniki i zalej podgrzanym mlekiem. Dokładnie wymieszaj. 
4. Na blachę posmarowaną olejem lub wyłożoną papierem do pieczenia (ja wybrałam drugą opcję) rozłóż masę. 
5. Piecz przez godzinę, następnie wyjmij blachę i po ok. 15 minutach pokrój na kawałki. 

Inspiracja przepisem Nigelli Lawson 


23 komentarze:

  1. wyglądają smakowicie :) być może zrobie je na moją 18stkę jako przekąskę o ile starczy mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. ej, ja jestem na diecie a Ty mi tu takie pyszności na wieczór wystawiasz na publiczny widok, niedobra Ty :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie! Chętnie kiedyś przetestuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. że też nie widziałam tego odcnika. spróbuję koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam wszelkiego typu zbożowe, kukurydziane itp ciasteczka! chyba musze wypróbować przepis ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja, na pewno skorzystam z przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  7. No to w sobotnie popołudnie z pewnością pobawię się w kuchni trochę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Przepis kopiuję i za niedługo spróbuję go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie zrobię! Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno spróbuję je zrobić, bo wyglądają pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Juz kiedyś robiłam te batoniki. Były pyszne :) Nigella ma świetne przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  12. fajna inspiracja:)
    Rose

    OdpowiedzUsuń
  13. little-bad-girl: Nigella twierdzi, że im starsze tym lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mleko skondensowane slodzone czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  15. WYSZŁYYYY MI :D PYCHOTKA :D



    zapraszam w wolnej chwili do siebie
    http://regiusfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. marze czasami o porannej kawie ,gazecie i czyms pysznym - ale odkad jestem mama - plan niwykonalny:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniaaaaaaammmm wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja dałam niesłodzone, ale jeśli lubisz słodkości to może słodzone będzie lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wypróbowałam. Niestety tam gdzie nie ma rodzynek lub żurawiny smak jest dosyć jałowy. Następnym razem zrobię z mleka słodzonego lub dodam miodu. Kasia.

    OdpowiedzUsuń