8 czerwca 2011

Przepis na pizzę

Często sama robię pizzę i ciągle szukam idealnego przepisu. Z tego, który Wam podaję ciasto wychodzi cienkie a pizza nie łamie się. Pamiętam jak Magda Gessler w jednym z odcinków swojego programu mówiła, że prawdziwa pizza, po upieczeniu podczas jedzenia nie powinna się łamać.

Ciasto:
260 g mąki pszennej
160 ml ciepłej wody ok. 15-20  g świeżych drożdży 
1 pełna łyżeczka soli pół łyżeczki cukru 1,5 łyżki oliwy z oliwek  

Drożdże rozpuściłam w ok 50-60 ml ciepłej wody, dodałam 3 łyżki mąki i odstawiłam do wyrośnięcia (ok. 15 min). Następnie mąkę wsypałam do miski, dodałam oliwę, resztę wody, sól i cukier. Po 15 minutach wlałam do miski mieszankę drożdży wody i mąki. Wyrobiłam ładną kulkę (kilka min.), włożyłam z powrotem do miski, przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce (postawiłam miskę na kuchni i załączyłam piekarnik na 250 stopni). Po ok-20-25 minutach rozłożyłam ciasto na blaszce, posmarowałam je ketchupem :) i rozłożyłam pomidory, mozzarellę i pomidory. Piekłam całość ok. 20 min ale wystarczy ponoć 12-15. Musicie sprawdzić po 10 minutach w jakim stanie jest Wasze ciasto. Wszystko zależy od piekarnika.

Życzę Wam smacznego!

13 komentarzy:

  1. Skorzystam na pewno z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ribie ciasto z podobnego przepisu i zawsze wychodzi rewelacyjne !

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze nigdy sama nie robiłam;p kiedyś postaram się podjąć tego TRUDNEGO zadania;p nie potrafię gotować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Napewno wyprobuje jeszcze w tym tygodniu! wyglada bardzo smacznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Jutro musze koniecznie wypróbowac:)

    http://dziewczynakomornika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tylko dostanę drożdże, dziś na obiad pizza :D Zobaczymy czy mi wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam. Pycha! Po prostu pychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, ja też ją uwielbiam :)

      Usuń
    2. Trochę się obawiałam, bo zaprosiłam gościa specjalnego ;)
      Stwierdziliśmy, że lepszej nie podają nawet w Dominium ;D
      Nawet moje dziecko poprosiło o dokładkę. A to mówi bardzo dużo haha :)
      Właśnie wrzuciłam fotkę na mój blog. Dziś popełnię następną, z innymi składnikami :)

      Usuń
  8. Świetny przepis na ciasto. Robiłam już ciasto z różnych przepisów, jednak niejednokrotnie wychodziło ono albo za twarde albo za kruche. W każdym razie często coś było nie tak. Dlatego też jestem dosyć sceptycznie nastawiona do przepisów nim je spróbuje, jednakże ciasto z Twojego przepisu jest po prostu świetne. Pizza wyszła taka jak powinna być. Super przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,
    Mam pytanko czy po dodaniu do mąki oliwy, wody, soli i cukru mieszasz wszystko i odstawiasz na 15 min, po czym dodajesz rozpuszczone drożdże i znowu odstawiasz?Czy mąkę z resztą zaczynasz mieszać po 15 min jak drożdże "dojdą" i wtedy od razy wszystko mieszasz? Czy jest szansa, żebys kiedys nagrała dla nas filmik kulinarny? Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń