16 maja 2011

Makaron ze szpinakiem

Przepis na szybki obiad w moim wykonaniu jest bardzo prosty. Wystarczy makaron i dodatki. Dziś padło na szpinak. Przez wielu znienawidzony, przez wielu uwielbiany, ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy. Według mnie sekret szpinaku tkwi w jego odpowiednim przygotowaniu. Szpinak bez dodatków faktycznie może być mdły i budzić nie miłe wspomnienia. Ja do szpinaku najczęściej dodaję sporo pieprzu, soli i czosnku, należy jednak uważać by nie przesadzić i nie "zabić" jego własnego smaku. Polecam świeży szpinak, mrożona rozdrobniona papka według mnie jest dobra ewentualnie na zupę krem :)

Do przygotowania takiego dania potrzebne jest: 

  • kilka garści makaronu 
  • opakowanie świeżego szpinaku (kilka garści) 
  • 2 ząbki czosnku 
  • jedna mała cebulka
  • jeden mały jogurt (ewentualnie śmietana) 
  • sól
  • pieprz 
  • papryka w proszku 
  • dwie łyżki oliwy z oliwek 
Szpinak nalezy dokładnie wypłukać i odsączyć, w między czasie ugotować makaron. Na patelni  rozgrzać oliwę i podsmażyć drobno posiekany czosnek wraz z cebulką. Dodać szpinak, chwilę mieszać, do momentu aż szpinak zmięknie a łodyżki nabiorą pięknego wyrazistego koloru (2-3 min), następnie wrzucić ugotowany makaron i jogurt. Wszystko dokładnie wymieszać, doprawić solą, pieprzem i papryką. Gotowe! 


15 komentarzy:

  1. Mnie w tym przepisie brakuje tylko jakiegoś sera (najlepiej parmezanu), dla przełamania łagodnego smaku. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis wydaje się ciekawy :) przy najblizszej okazji przygotuje sobie na obiad ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja najulubieńsza w świecie potrawa. Narobiłaś mi na nią smaka :)


    Pozdrawiam
    Monika
    http://www.movsmo.net

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowny blog ♥♥

    zapraszam do mnie:
    http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. dziś u mnie podobnie, tylko z cukinią i papryką z odrobinką curry:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm, na pewno wypróbuję! Wygląda bardzo smacznie a ja wręcz przepadam za takimi prostymi daniami

    OdpowiedzUsuń
  7. świetna z ciebie kucharka;))

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja własnie sie zastanawiałam co zobic jutro an obiad z paczki świeżego szpinaku który mam w lodówce i teraz chyba już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo, a ja właśnie dziś na obiad zrobiłam makaron ze szpinakiem (z własnego ogródka) Pycha :))

    OdpowiedzUsuń
  10. wstyd się przyznać, ale jeszcze nigdy w życiu nie jadłam szpinaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam szpinak, zwłaszcza ten mrożony w sosie śmietanowym

    OdpowiedzUsuń
  12. byłam zmuszana do jedzenie szpinaku przez własną babcię i nie przepadam za nim :P
    ale może skorzystam z przepisu i spróbuję przełamac moją niechęc ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. ja jakoś nie mogę się przełamać, aby jeść szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie no nie wierzę, identyczne danie jadłam w poniedziałek ;D

    OdpowiedzUsuń