23 stycznia 2017

Alergia

Najprawdopodobniej Borys ma alergię na białko mleka krowiego. Zjedzenie czegokolwiek zwierającego mleko krowie objawia się u niego wysypem czerwonych, suchych plam na ciele. Pierwszy test z krwi wyszedł na granicy normy i w niedługim czasie będę go powtarzać. Mam zamiar tym razem zrobić test na kilkadziesiąt alergenów, bo podejrzewam, że coś jeszcze może go uczulać. 

Tymczasem staram się urozmaicić mu jadłospis i cały czas szukam odpowiednich przepisów. Ważne, by nie zawierały mleka i były odpowiednie dla 10 miesięcznego malucha. Wczoraj z polecenia koleżanki, zrobiłam placuszki bananowe. Śniadanie smakowało, więc wejdą do naszego stałego jadłospisu. Wystarczy 1 jajko, 1 rozgnieciony banan, mąką (wybrałam jaglaną) i mleko roślinne. Wszystko mieszamy i smażymy na suchej, bardzo dobrze rozgrzanej i nieprzywierającej patelni. Proste, szybkie i smaczne. 

Jeśli macie podobne doświadczenia to podzielcie się prostymi przepisami lub dajcie znać gdzie takie znajdę. 

Tymczasem dzisiaj po tygodniowej przerwie zawiozłam Emila do przedszkola i pomimo obaw - poszedł chętnie i radośnie. Jutro bal przebierańców i wieczorem będziemy szykować jego przebranie. 

Miłego dnia! 






5 komentarzy:

  1. Szkoda pieniędzy na testy ( niexsa tanie, kilkaset pln)na alergeny z krwi w tym wieku, nic nie wyjdzie, dzieciątko za małe. Wiem, bo przerobilam to na swoim synku. Kazdy lekarz to potwierdzi. Życzę duuuzo zdrówka. Ps. Z reguły dzieci z tego wyrastaja w okolicy pierwszych urodzin 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie takie opinie też słyszałam o tych testach. Są zwolennicy i przeciwnicy. Do pierwszych urodzin Borysa już niewiele zostało... Przemyślę jeszcze tą kwestię. Dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. moj maluch tez ma alergie prawdopodobnie na mleko krowie poki co jestem na diecie eliminacyjnej i mam nadzieje ze tylko na mleko. Karmie piersią i bardzo brakuje mi smietany i jogurtów w codziennym jadłospisie ale czego nie robi sie dla dziecka :) U Was alergia potwierdzona tez dieta eliminacyjną czy jakims dodatkowym badaniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta eliminacyjna i testy z krwi. Test z krwi wyszedł na granicy normy. WIdzę też po skórze Borysa, że gdy nie zje cokolwiek zawierającego mleko lub z wołowiną, dostaje wysypu czerwonych, suchych plam...

      Usuń
  4. Polecam probiotyk Latopic. U nas pomogl. Pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń