9 czerwca 2015

Zielony balkon w mieście

Poniżej przykład na to, że nawet surowy balkon może stać się miejscem relaksu. Przyjemny efekt osiągnięto przy pomocy prostych, ogrodowych mebli ze sklepu IKEA i zielonych roślin takich jak drzewko oliwne, bukszpan, mirt, figa. Bez zbędnych kolorów, dodatków. Minimalistyczna wersja bez kiczu. 

U Was pogoda wakacyjna? U mnie lekkie zachmurzenie, ale kawa na balkonie zaliczona! 






Zdjęcia: Pella Hedeby dla agencji nieruchomości Dyplomata Fastighetsmäkleri w Sztokholmie

22 komentarze:

  1. Szkoda,że nie mam balkonu. Zdjęcia ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na naszym balkonie są leżaki i ciuchy;). Taka szafa Indiany Jonesa:):):).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale, że się tam suszą czasami czy mieszkają na stałe? :)))

      Usuń
  3. Ja strasznie żałuje, że mój balkon jest na tyle wąski, że oprócz stolika i dwóch krzeseł nie zmieści się na nim nic więcej, a przy tym wcale nie wygląda na minimalistyczny... Do tego widok na ulice, więc da się na nim posiedzieć dopiero wieczorem kiedy jest już ciszej, ale dobre i to :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Jedynym minusem jest to, że figa i drzewko oliwne najpewniej nie dotrwają do następnego roku. Wbrew wielu opiniom z internetu to rośliny wrażliwe na mróz, a dodatkowo sadzone w donicach są bardzo narażone na wymarzanie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypuszczam więc, że ustawione tam zostały dla odpowiedniego efektu zdjęć. Jeśli jest tak jak piszesz to może mogą zimę spędzić w domu lub mieszkaniu? Sama chętnie bym je ustawiła na swoim balkonie :)
      Pozdrawiam również!

      Usuń
  5. Balkon - to jedno z tych miejsc, którego mi dotychczas bardzo brakowało. W październiku jednak czeka mnie przeprowadzka i w końcu będę miała swój upragniony ogród. Już nie mogę się doczekać.
    Bardzo ładnie tam u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiada się więc piękna końcówka roku! Trzymam kciuki :)

      Usuń
  6. Bardzo ładny jest ten Twój balkon. Chciałabym mieć takie drzewko oliwne, oczywiście najlepiej posadzone w ogrodzie, ale dobre i takie na balkonie. Co do trwałości - może przy odpowiednim zabezpieczeniu na zimę uda się go przechować na kolejny rok? Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety balkon nie mój. Podpis pod zdjęciami zdradza wszystko ;)

      Usuń
  7. Wyglada rewelacyjnie :* Uwielbiam Twoj gust i estetyke !!

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie ostatnio stanęły dwie skrzyneczki drewniane (zrobione przez Narzeczonego) a w nich kwiatki jakieś, "zdechła roślinka" (nazwa własna ale to jakieś białe badyle:P), lawenda i w osobnej doniczce cyprys. Dalej nie wiem co stanie:) Zobaczę:) Z racji miejsca zamieszkania (Trójmiasto) balkon do siedzenia się nie nadaje bo piz... ekhm, wieje, zawsze i łeb urywa. Ale jest ładnie:) A i pranie się zmieści:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drewniane skrzynki też chodzą mi po głowie, ale najpierw muszę załatwić sprawę przesadzenia pięciu iglaków. Zdolny narzeczony ;) ps. przynajmniej pranie szybko schnie!

      Usuń
  9. Balkon pięknie urządzony- dokładnie w takim stylu jaki lubię najbardziej, bez zbędnych pierdół, z klasą. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja to zawsze wepchnę jakiś kolor, normalnie ręce mnie świerzbią, ciebie nie? :) Elegancki balkon.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejka piękny balkon! Mi się marzy jakikolwiek balkon ale niestety mieszkam na parterze :)

    Julita-krystosiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już nie mogę się doczekać remontu, później też będę urządzać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładny ten balkon, taki gustowny :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie balkonu mi brakuje... Aktualnie jestem nianią live-in w Londynie i co prawda mają tutaj ogródek/patio (z którego rzadko korzystam)l, ale to nie to samo co balkon :(

    OdpowiedzUsuń