... z miłości do życia, jedzenia i innych przyjemności ...



14 kwietnia 2014

Chwila na relaks

Mój przepis na udany relaks jest naprawdę prosty. Wystarczy książka, czekolada i koktajl owocowy.

Od kilku dni zaczytuję się w nowych przygodach mojej ulubionej Bridget Jones. Helen Fielding długo kazała czekać na dalsze losy szalonej Jones. Bridget nic się nie zmieniła (może przybyło jej trochę lat) i nadal bawi do łez.

Idealnym dopełnieniem jest zdrowa, mała, przekąska. Ostatnio często sięgam po nowość od Tymbarku, FRUKTAJL. Dostępny jest w czterech smakach, ale mój ulubiony to truskawka z bananem. Dla osób dbających o linię i tych, które zwracają uwagę na skład pokarmów, będzie idealny. Nie zawiera cukrów i konserwantów, więc sięgam po niego zawsze wtedy, gdy mam ochotę na coś pysznego.

Nie może również zabraknąć czekolady. Najlepsza jest według mnie ta gorzka, która zawiera min. 70 % masy kakaowej. Kilka kostek dziennie wystarczy.

Prawda, że prosty przepis? ;)



8 kwietnia 2014

SO FRESH

W ostatnich miesiącach miałam ochotę na porządną dawkę świeżych zapachów.
 Ci z Was, którzy śledzą mojego bloga wiedzą, że najczęściej wybieram zapachy lekko słodkie, pudrowe, ciepłe. 
Tym razem postanowiłam zaszaleć i skusiłam się na dwa świeżaki. 
Chanel Chance eau fraiche i Versace Versense

Pobudzające zmysły nektary świeżości, zamknięte w szklanych flakonach. 
Mała chwila radości każdego dnia. 





7 marca 2014

Czasem mam ochotę...

na porcję lodów z bitą śmietaną, ciastko francuskie lub ulubione cieniutkie kabanosy. Na szczęście o wiele częściej sięgam po zdrowe i smaczne przekąski. Wcieliłam również w życie prostą zasadę "nie robić zakupów spożywczych z uczuciem głodu w żołądku" i muszę Wam zdradzić, że to niesamowicie się sprawdza. W koszyku ląduje tylko to, co jest mi naprawdę potrzebne i nie zawiera pustych kalorii - nie licząc dni-wyjątków ;)

Wybieranie zdrowszego jedzenia wcale nie oznacza, że muszę rezygnować z podjadania (bardzo to lubię!). Podjadanie tak naprawdę może być doskonałym sposobem na ograniczenie łaknienia i niedoprowadzenia się do napadu wielkiego głodu. Sekret tkwi w tym by wybierane przekąski były zarówno smaczne jak i zdrowe. Ja staram się mieć w pracy, domu lub torebce suszone owoce bądź bakalie, które są idealnym pogromcą łaknienia. Nie zawsze jednak udaje mi się całkowicie wyeliminować produkty niekoniecznie dobre dla mojego organizmu, czyli wspomniane powyżej ciastko francuskie (uwielbiam to z jabłkami i cynamonem) lub cieniutkie i pyszne kabanosy, które u mnie wygrywają nawet z czekoladą - może i  dobrze, bo czym byłoby życie bez całkowitego odmawiania sobie ulubionych smakołyków ;) 


Gdy jednak zaspokoję swoje kulinarne fantazje najczęściej, jako przekąskę wybieram (oprócz tych wcześniej wspomnianych) świeże owoce, przeróżne koktajle, domowej roboty - zbożowe batoniki lub mixy w postaci sałatki warzywnej, owocowej lub ulubionego musli z owocami. 


Kilka przepisów na zdrowe i smaczne przekąski: 

♥ Koktajl bananowy z płatkami owsianymi i orzechami - klik 






♥ Zbożowe batoniki - klik 




♥ Domowe masło orzechowe - klik